Trovärdighet A och O på webben

(Last Updated On: 15 januari, 2018)

Vid kontakter på webben så är trovärdighet A och O.

Detta då vi inte har någon fysisk kontakt så att  kroppspråk, tonläge, ögonkontakt och liknande kan skapa trovärdighet.
På webben är vi bara ett klick bort från att besökaren försvinner utan att ha genomfört  önskad aktivitet och konkurrenterna finns ytterligare ett klick bort.  Lika lätt är det att hitta aktuella och inaktuella omdömen om oss och andra och våra verksamheter.

Grundläggande saker för att skapa förtroende är naturligtvis att välja ett relevant domännamn under passande toppdomän samt ha tydlig kontaktinformation på sidan. Vi litar också mycket på våra vänners åsikter så en koppling till sociala medier är naturligtvis också en fördel.

Sedan är helhetsintrycket av webbsidan viktig. Att man kan lita på allt ifrån produkt, själva företaget och leveranstrygghet. Stonefactory säljer t.ex. kakel och klinker från bricmate. Bricmate är i sin tur ett svenskt företag som är specialiserat på kakel och klinker  som passar vår Skandinaviska arkitekturur och färgsättning. Bricmate är kända för sin höga kvalitet och innovativa. Genom att förtydliga detta, ha tydliga attraktiva bilder, utlova prisgaranti och dessutom fri frakt skapar det både trovärdighet och en vilja att beställa.